Erti Tawakal

Andai Dunia Tiada Warna



-------------------------------------------------------------------------------------


“ Katakanlah (Wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas (berdosa) terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya
Dialah jua yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.”

[ Surah Az-Zumar : Ayat 53 ]



Buku " Pesanan untuk orang Berdosa " karya Dr. ‘Aidh bin Abdullah Al-Qarni

--------------------------------------------------------------

Erti Tawakal

Ya Allah...
Dalam kembara ini Kau mengajarku erti tawakal
Pada lambungan dan lenturan awan
Ada takut dan harap
Ada cemas dan tenang

Ya Allah..
Terlalu rapuh rupa-rupanya imanku pada-Mu
Terlalu jauh penyerahanku pada-Mu
Aku takut ya Allah...
Di mana aku di sisi-Mu?

Ya Allah...
Pimpinlah aku
Didiklah aku
Terimalah aku
Sebagai hamba-MU yang yakin
Selalu menyerah kepada MU
Dalam apa jua keadaan
Di mana jua kedudukan
Yang ku harap hanya KAU
Rahmat dan pembelaan-MU
Kemudi hatiku kian longlai
Pelayaran ini terlalu panjang
Kembara seakan tak berhujung

Aku lelah...
Kau-lah yang Maha Gagah
Pada kelemahan dan keletihan ini...
Kupohon KAU pulihkan
Berilah aku kekuatan...
Untuk kuteruskan perjalanan

Pahrol Mohd Juoi , Buku " Dimana Dia Dihatiku "

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails